Gyümölcscentrifuga - méregtelenítés

Gyümölcscentrifuga választás 1. rész

Avagy a vágyaim 6 pontban!

2016. február 29. - Sarkadi János

Sziasztok ismét! Nos, gondoltam összeszedem, hogyan is kezdtem bele a gyümölcscentrifuga vásárlás, elsőre talán hosszadalmasnak tűnő procedúrájába!

Tudatos vásárlónak tartom magam az esetek nagy részében, éppen ezért most is a lehetőségekhez képest pontosan meghatároztam, hogy mit szeretnék és összefoglaltam a szempontjaimat 6 pontban. Én az alábbi kritériumokat adtam meg a gyümölcscentrifuga kiválasztása előtt:

1) Gyümölcscentrifuga GÉPET akarok!

Mindenféle kézi, műanyag narancsfacsarót (?!?!), meg ilyen macerásan használható ~200 forintos szir-szarokat dolgokat hirdetnek gyümölcscentrifuga néven! Ezt alapból kizártam az életemből, mert egyrészt az én olvasatomban ez nem gyümölcscentrifuga, másrészt pedig ha le akarnám reszelni a gyümölcsöt (vagy zöldséget) akkor reszelőt, ha facsarni szeretnék, akkor facsarót keresek!

Az alábbi trükkös szerkezetek tehát nem tartoznak számomra a gyümölcscentrifuga kategóriába!

juicer.jpg

(A kép forrása: wikipédia - Megjegyzés: Ha valahol azt látod, hogy ez gyümölcscentrifuga, akkor röhögd ki hangosan azt, aki ezt közzétette! Ez egy egyszerű citromfacsaró, amit megvehetsz bárhol kb 200-500 forint közötti áron! Megjegyzem: nekem is van ilyen itthon és 10 szem narancs kifacsarása után előjött az ínhüvelygyulladásom, ami nem túl szerencsés!)

ganesh-fruit-vegetable-juicer-sdl109713223-1-10f76.jpg

(A kép forrása: snapdeal.com - Ganesh "manuális gyümölcscentrifuga gép" egyenesen Indiából, itthon is kapható - tökre érdekelne, hogy mennyi idő után dobnám ki :) !)

2) GYÜMÖLCSCENTRIFUGA gépet akarok!

Nem mindegy, hogy hol a hangsúly, ugyanis a motorizált eszközök között is találunk olyat, amit hajlamosak gyümölcsfacsarónak hívni, ami NEM az!

Például:

Ez nem gyümölcscentrifuga, hanem egy Black&Decker narancsfacsaró!!!

narancsfacsaro-nem-gyumolcscentrifuga.jpg

(a kép forrása: amazon.com - ugyanezt egy magyar webshop gyümölcscentrifuga néven kínálta - végülis: forog...)

Ez nem gyümölcscentrifuga, hanem egy TURMIX gép!

turmix-nem-gyumolcscentrifuga.jpg

(A kép forrása: www.schubiger-online.ch - Onnan is lehet ám tudni, hogy ez nem gyümölcscentrifuga, mert rá van írva: TUR MIX... Egészen másra való! Ha szemléltetnem kéne a különbséget, akkor hasonlíts össze egy egy ruhacentrifugát és egy betonkeverővel... De lehet írok erről egy posztot majd!)

3) Minél kevesebb munkát akarok befektetni...

Mármint a gyümölcslé készítésbe, azaz kiemelten fontos szempont volt, hogy:

  • egyszerűen lehessen takarítani -> amiben rejtett zegzugos alkatrészek vannak, amiből sehogy nem lehet kiimádkozni a szennyeződést, nem játszik!
  • egyszerűen lehessen a gyümölcsöket, zöldségeket belehelyezni -> az érthető, hogy a narancsot meg kell hámozni vagy az almát félbe kell vágni, de ez a maximum, amit hajlandó vagyok tenni a gyümölcs/zöldséglevek érdekében.

tisztithatatlan.jpg

(Forrás: JuicerCenter Google+ oldala - A képen látható darabból állítólag nem lehet kivenni a "reszelő" fejet, így az alákerült zöldségmaradékok tisztítása meglehetősen macerás, néha szinte lehetetlen!)

4) Energiafogyasztás

Nem ma jöttem le a falvédőről, tudom, hogy egy jó gyümölcscentrifuga igényli az energiát, hiszen éppen azt a munkát végzi, mint egy mosógép (amikor centrifugázza a ruhát), ráadásul nehezített pályán dolgozik ez a gép a ruhacentrifugához képest, de azért nem mindegy, hogy csak az én gyümölcscentrifuga mániám miatt van szükség Paks bővítésére, vagy azért egy laza 1-2000W-os teljesítmény mellett kijövök a gép használatából. Annyi belefér, hiszen nem megy éjjel-nappal, hanem csak alkalmanként pár percet!

paksi-atomeromu-d0001f354708192152946.jpg

(A kép forrása: 168ora.hu - Nehogy már miattam kelljen bővíteni Paksot)

5) Mit tud lefacsarni?

Talán a legfontosabb szempont egy gyümölcscentrifuga kiválasztásánál, hogy pontosan mit tud lecentrifugázni. Ugyanis a gyengébb minőségű-teljesítményű szarok gépek legfeljebb szőlőlé, almalé, kivilé, eperlé (ha érett) meg pár lágyabb zöldség (pl cékla, bár én abból is láttam már beton keménységűt, ha nincs előre főzve) feldolgozására képesek.

Nos, nekem feltett szándékom volt répalé, ananászlé, sütőtöklé, káposztalé, karalábélé és ilyenek készítése!

Tehát kapásból kiesett minden, ami 1000W teljesítmény alatt dolgozik (max fokozaton), illetve minden olyan gép, amelynek nincsenek fokozatai (erről majd írok még egy bejegyzést)!

6) Hozzáadott értékek!

Lehet, hogy megkövezel, de nekem nagyon fontos, hogy mit kapok egy termék mellé attól, akitől megveszem. Bár ez sok esetben nem a terméktől, hanem az eladótól függ, de érdemes néha ezt már gyártói szinten vizsgálni! Például fontos kérdés, hogy a gyártó milyen alapgaranciát vállal a termékre? Nekem az alaphatár 1 év volt! (végül olyan terméket vettem, amire a nagyker még egy évet ráhúzott, de erről majd később!)

Létezik ilyen gyümölcscentrifuga?

Ha megfigyeled egy 7. pont hiányzik, ami sokaknak a legelső helyen szereplő szempont lenne... Igen: nem határoztam meg az árát! Ugyanis arra voltam kíváncsi, hogy mennyibe kerül a számomra TÖKÉLETES megoldás! Bevallom: féltem is kicsit az ártól, de végül kiderült, hogy az általam áhított feltételeknek legjobban megfelelő gyümölcscentrifuga ára 45.000 és 60.000 forint között mozog, ennél feljebb igazából szinte csak az ipari felhasználású gépek találhatók, amire valljuk be: nincs szükségem; az ennél olcsóbb megoldások pedig kompromisszum kötésére köteleznének a fenti pontok valamelyikében!

A fentiek alapján 3 márkára szűkítettem le jövendőbeli gyümölcscentrifuga gépemet! Hogy melyek ezek?

 Azt már a bemutatkozó bejegyzésben írtam, hogy a végső választásom a STEBA E160-ra esett! A másik két gépről következő bejegyzésemben fogok írni...

Addig is üdv:

Janó

A bejegyzés trackback címe:

https://gyumolcscentrifuga.blog.hu/api/trackback/id/tr378492368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása